کد مطلب:163125 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:291

مدیریت جهانی یهود
صهیونیسم گر چه در قرون هیجده و نوزده رخ نمود ولی اصول آن ریشه در تاریخ دین یهود دارد كه شعار قوم برتر و دین برتر بیان گر آن است. یهود كه فكر اداره ی جهان را در سر داشت، از راه پیش گویی های ناشی


از تعالیم آسمانی، دریافته بود كه بزرگ ترین مانع در راه تسلط بر جهان، پیامبری خواهد بود كه در جزیرة العرب ظهور خواهد كرد.

به حجاز، مهاجرت كردند تا با آن مانع عظیم مقابله كنند. اما پیش رفت روز افزون دین جدید آن ها را به اتخاذ موضعی انفعالی واداشت. سرانجام تصمیم گرفتند كه در آن انحراف ایجاد كنند.

اساسی ترین انحراف ایجاد شده از سوی آنان كه با هدف های توسعه طلبانه ی آن ها نیز موافق بود، تحریف تفكر اصیل سیاسی در اسلام بود. [1] .

در اسلام مدیریت سیاس با محوریت معصوم، تعریف شده بود. و سرانجام، در روزگار بنی امیه، مسلمانان در نتیجه ی فعالیت یهودیان به خواب سیاسی عمیقی فرورفتند.


[1] از نظر صاحب نظريه ي مديريت، يهوديان خلافت را از جايگاه اصلي خود كه پيامبر صلي الله عليه و آله قرار داده بود، نقل دادند و به ديگران سپردند. به عبارت ديگر همه ي فعاليت هايي كه براي خانه نشين كردن علي عليه السلام و فرزندان پاك او صورت گرفت، به تحريك و تدبير يهوديان بود.